پایگاه جامع مداحی کربلایی حسن نجف زاده

پایگاه جامع مداحی کربلایی حسن نجف زاده
نامه ای را هُدهُد آورده ست، آغازش تویی
از سلیمان است؛ بسم الله الرحمن الرحیم...
***********************************
إِنَّمَا یُرِیدُ اللهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ
وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً (سوره احزاب آیه 33)
***********************************
السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ وَ مَوْضِعَ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفَ الْمَلائِکَةِ وَ مَهْبِطَ الْوَحْیِ وَ مَعْدِنَ الرَّحْمَةِ وَ خُزَّانَ الْعِلْمِ وَ مُنْتَهَى الْحِلْمِ وَ أُصُولَ الْکَرَمِ وَ قَادَةَ الْأُمَمِ وَ أَوْلِیَاءَ النِّعَمِ...
***********************************
ما عشق را پشت در این خانه دیدیم؛
زهرا در آتش بود٬ حیدر داشت می سوخت
***********************************
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ علیه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ:
« أَسَاسُ الاسلامِ حُبّی وَ حُبُّ أَهْلِ بَیتی »
( کنزالعمال،ج12،ص105، ح34206؛
درالمنثور،ج6،ص7)
***********************************
شوکت و منصب و دولت به کسان ارزانی
از عناوین جهان مرثیه خوان ما را بس...
***********************************
کلاس آموزش مداحی: چهارشنبه شب ها
مسجد جنب دفتر امام جمعه یک ساعت بعد نماز مغرب
مراسم ویژه هفتگی: دوشنبه شب ها
یک ساعت بعد از نماز مغرب و عشاء
هیئت جنةالبقیع شهرستان سرایان
***********************************
قَالَ الامَامُ المَهدِی عَجَّلَ اللهُ تَعَالی فَرَجَهُ الشَّریف: « إنِّی لأدعُوَ لِمُؤْمِنٍ یَذکُرُ مُصیبَةَ جَدِّیَ الشَّهید ثُمَّ یَدعُو لِی بِتَعجِیلِ الْفَرَجِ وَ التَّأییدِ » (مکیال المکارم،ج2،ص46)
***********************************
کاروان شهدا مقصدشان کرببلاست
بار بندید عزیزان! سفری در راه است...
***********************************
أَیْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الْأَرْضِ وَ السَّماء؟...
با عرض سلام و ادب و احترام خدمت همه شما بازدیدکنندگان عزیز، لطفاً ما را از نقطه نظرات ارزشمند خود محروم نفرمایید.
به امید صبح ظهور ـ یاعلی مدد...
***********************************
پیوندها
آخرین نظرات
رئیس کانون مداحان خراسان جنوبی:
شور حسینی زنگار از دل می زداید/ عزاداری ها سلاحی در برابر توطئه ها


رئیس کانون مداحان خراسان جنوبی گفت: شور حسینی عاملی مهم است که از طریق شستشوی دل‌ها و بیداری فطرت‌ها این قابلیت را به انسان‌ها می‌دهد که فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت راعمیق تر دریابند.

حسن نجف زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هر مکتب و جریانی برای ماندگاری و باقی ماندن در جامعه علاوه بر اینکه به مبانی فکری و معرفت قوی نیاز دارد به احساس و شور آفرینی نیز نیازمند است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بشریت همواره مکتب‌ها و جریان‌هایی که دارای پایه‌های معرفتی و منطق استوار بودند وجود داشته‌اند، افزود: این مکتب‌ها به دلیل نبود شور، عاطفه و احساس لازم، به تدریج از بین رفته و به فراموشی سپرده شده‌اند.

رئیس کانون مداحان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تحلیل و بررسی جریان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) موضوع بسیار مهمی است، گفت: این موضوع کمک زیادی می‌کند تا اهمیت بُعد شور و احساس و عاطفه را بهتر و بیشتر درک کنیم.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ما ملتی هستیم که با همین اشک‌ها سیل جریان می‌دهیم و خرد می‌کنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است، تصریح کرد: بازگو کردن مصائب اهل بیت (ع) به ویژه مصیبت عظیم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در کربلا و اشک ریختن بر آن بزرگواران در وجود انسان شور و احساسی مقدس پدید می‌آورد.

نجف زاده با بیان اینکه بروز احساسات دینی، عواطف معنوی و گرایشات فطری یک ضرورت حتمی و انکارناپذیر و نشانه‌ای بر سلامت روح و روان انسان در مسیر کمال و بندگی است، بیان کرد: شور حسینی و اشک روضه، عاملی مهم و بی نظیر است که از طریق شستشوی دل‌ها و بیداری فطرت‌ها این قابلیت را به انسان‌ها می‌دهد که فرهنگ قرآنی، معارف ناب اهل بیت و اهداف والای دین را سریع‌تر و عمیق‌تر دریابند.

وی با اشاره به اینکه شور حسینی و اشک روضه نعمتی بزرگ و سلاحی ویژه در مقابل شیطان و دشمنان اسلام ناب است، تصریح کرد: باید ضمن قدرشناسی بیش از پیش، عزاداری اهل بیت (ع) را همانطور که ائمه اطهار (ع) خواسته‌اند به صورت تئوری و عملی در جامعه اسلامی بخصوص در بین نسل جوان و نوجوان تبلیغ و نهادینه کنیم.

رئیس کانون مداحان خراسان جنوبی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) تأکید زیادی بر شورآفرینی و برانگیختن عواطف و احساسات انسانی داشته‌اند، افزود: روایات بسیار زیادی داریم پیرامون ارزش و فضیلت گریه کردن و گریاندن، مرثیه سرایی، روضه خوانی و حتی تباکی، که همه این ها نشانه‌ مقام، منزلت و عظمت وجود اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در پیشگاه خداوند است.

وی اقامه‌ عزاداری‌ها در اماکن مذهبی، برگزاری مجالس خانگی ذکر اهل بیت (ع)، زیارت امام حسین (ع) و گریه بر مصائب آل الله را جزء بارزترین مصادیق تعظیم شعائر الهی و تکریم حادثه عاشورا در طول تاریخ دانست و اظهار داشت: امروز با توجه به افزایش فتنه‌های آخرالزمانی بیشتر از هر زمانی نیازمند ایجاد بستری فرهنگی- معنوی و پناهگاهی امن به منظور مصونیت بخشی جوانان از افتادن به ورطه‌ اسلام التقاطی، انحرافات اعتقادی٬ و منجلاب رذایل اخلاقی هستیم.

نجف زاده با اشاره به اینکه باید هیئت‌های مذهبی و محافل فرهنگی را در شهرها و مناطق مختلف کشور با رویکرد گسترش آثار و برکات کمی و کیفی آن‌ها قوی‌تر و فعال‌تر کنیم، گفت: مداحان و مسئولان باید ضمن هوشیاری به پیوند ناگسستنی نهضت عظیم عاشورای حسینی با انقلاب اسلامی توجه اساسی داشته باشند و با ترویج و اشاعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، و حفظ روحیه‌ جهادی به موازات پیروی کامل از منویات و اندیشه‌های ناب امام و رهبری، به وظیفه و تکلیف مهم خود عمل کنند.

رئیس کانون مداحان استان خراسان جنوبی در ادامه ضمن محکومیت شدید جنایات اخیر داعش و حملات انتحاری تکفیری‌ها به مجالس عزای حسینی در کشورهای منطقه، گفت: به شهادت رساندن عزاداران و گریه کنان غیرنظامی و بی گناه در ایام محرم انتقامی است که آن‌ها در برابر شکست‌های مفتضحانه خود در میدان‌های جنگ می‌گیرند.

وی ادامه داد: مداحان باید با نظر به نقش اثرگذار خود در برنامه‌ها و مجالس عمومی از یادآوری حوادث تروریستی جان‌گداز و محکومیت علنی جنایات دشمنان اسلام و انسانیت غفلت نکنند و همواره ضمن دعا برای مدافعان حرم، فریاد مظلومیت شهدای عزادار و شرکت‌کننده در مجالس سیدالشهدا را بر ضد ظالمان و مستکبران جهان سر دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی