پایگاه جامع مداحی کربلایی حسن نجف زاده

پایگاه جامع مداحی کربلایی حسن نجف زاده
نامه ای را هُدهُد آورده ست، آغازش تویی
از سلیمان است؛ بسم الله الرحمن الرحیم...
***********************************
إِنَّمَا یُرِیدُ اللهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ
وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً (سوره احزاب آیه 33)
***********************************
السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ وَ مَوْضِعَ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفَ الْمَلائِکَةِ وَ مَهْبِطَ الْوَحْیِ وَ مَعْدِنَ الرَّحْمَةِ وَ خُزَّانَ الْعِلْمِ وَ مُنْتَهَى الْحِلْمِ وَ أُصُولَ الْکَرَمِ وَ قَادَةَ الْأُمَمِ وَ أَوْلِیَاءَ النِّعَمِ...
***********************************
ما عشق را پشت در این خانه دیدیم؛
زهرا در آتش بود٬ حیدر داشت می سوخت
***********************************
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ علیه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ:
« أَسَاسُ الاسلامِ حُبّی وَ حُبُّ أَهْلِ بَیتی »
( کنزالعمال،ج12،ص105، ح34206؛
درالمنثور،ج6،ص7)
***********************************
شوکت و منصب و دولت به کسان ارزانی
از عناوین جهان مرثیه خوان ما را بس...
***********************************
کلاس آموزش مداحی: چهارشنبه شب ها
مسجد جنب دفتر امام جمعه یک ساعت بعد نماز مغرب
مراسم ویژه هفتگی: دوشنبه شب ها
یک ساعت بعد از نماز مغرب و عشاء
هیئت جنةالبقیع شهرستان سرایان
***********************************
قَالَ الامَامُ المَهدِی عَجَّلَ اللهُ تَعَالی فَرَجَهُ الشَّریف: « إنِّی لأدعُوَ لِمُؤْمِنٍ یَذکُرُ مُصیبَةَ جَدِّیَ الشَّهید ثُمَّ یَدعُو لِی بِتَعجِیلِ الْفَرَجِ وَ التَّأییدِ » (مکیال المکارم،ج2،ص46)
***********************************
کاروان شهدا مقصدشان کرببلاست
بار بندید عزیزان! سفری در راه است...
***********************************
أَیْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الْأَرْضِ وَ السَّماء؟...
با عرض سلام و ادب و احترام خدمت همه شما بازدیدکنندگان عزیز، لطفاً ما را از نقطه نظرات ارزشمند خود محروم نفرمایید.
به امید صبح ظهور ـ یاعلی مدد...
***********************************
پیوندها
آخرین نظرات

«توسّل» به معناى مدد جستن از «وسیله‏ اى» براى رسیدن به خواسته و مقصود، لازمه ی زندگى بشر در جهان آفرینشی است که بر آن نظام اسباب و مسببات حکمفرماست. خداوند فیض خود را تنها از طریق مجارى و اسباب اعطا مى ‏کند («أبى الله ان یجرى الاشیاء الاّ بالاسباب»؛ بحارالانوار،ج 2،ص 90) و انسان براى رسیدن به خواسته اش، باید به اسباب و وسایط متوسّل شود. [مثلاً اگر بخواهد زمین خشک و بایرى را تبدیل به مزرعه‏ اى سرسبز و باغى آباد کند، باید زمین را شخم بزند، نهال یا دانه و بذر در زمین بکارد، به موقع کود و آب بدهد، به اندازه لازم سم پاشى کند و... اگر بخواهد به طبقه دوم یا سوم یک ساختمان برسد، باید از پله‏ هاى آن بالا رود، یا سوار آسانسور یا پله برقى شود و همین طور در سایر کارهاى روزمره زندگى، انسان به اسباب و وسایل براى رسیدن به مقصود خود تمسّک و توسّل مى‏ جوید.] خداوند که هستى عالم از اوست و ادامه ی هستى و هرگونه حرکت، نیرو و تغییرى، وابسته به او و ناشى از فیض اوست - خود براى اعطاى فیضش، امورى را به عنوان مجاری، اسباب و وسایل، برای تقرب و نزدیکى به درگاه خویش، برآمدن حاجات و کسب کمالات معنوی قرار داده و ما را به توسّل به آن امور فرمان داده: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ»؛ اى کسانی که ایمان آورده اید! پرواى الهى داشته باشید و به سوى او وسیله تحصیل کنید. (35 مائده)

با توجه به اطلاق کلمه ی «وسیله» در آیه شریفه، این کلمه معنایى وسیع و گسترده دارد و شامل هرآنچه که صلاحیت نزدیک کردن انسان به پیشگاه خداوند را دارد، مى‏ شود. همچنان که نماز و روزه، احسان به یتیم، دستگیرى از مستمندان، خدمت به خلق خدا و... وسیله ی تقرب به خدا هستند؛ استمداد به ارواح مطهر پیامبران و اولیاى الهى به عنوان واسطه های فیض، نیز وسیله ی تقرب به خداست که در روایات و سیره ی معصومین(ع) بر آن تأکید شده است... پیامبر اکرم(ص) در روایتی به شخصى نیازمند که به ایشان مراجعه کرده بود، شیوه ی توسل را یاد مى‏ دهد: «اللهم انى اسألک و اتوجه الیک بنبیّک نبى الرحمة...» (سنن إبن ماجه، ج1، ص‏441؛ مسند احمدبن‏ حنبل، ج4، ص138؛ الجامع الصغیر سیوطى، ص59)
از این رو هنگام دعا، خدا را به حق بندگان صالح و آبرومند درگاهش قسم مى ‏دهیم و یا از اولیاى الهى مى‏ خواهیم که براى ما در درگاه پروردگار دعا کنند. همچنین در روایت نبوى -مستند نزد شیعه و اهل سنت- آمده است: «کل دعاء محجوب حتّى یُصلّى على محمد و آل محمد»* ؛ هر دعایى محجوب است تا اینکه بر محمد و آل محمد درود فرستاده شود. بنابراین صلوات و درود بر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و توجه به آنان، یکى از مهم‏ترین وسایل تقرب به خدا و بهره‏ گیرى از فیوضات الهى است. همچنان که اصل دعا از اسباب و وسیله‏ هاى فیض است و مى ‏توان حاجت را به طور مستقیم از خداوند درخواست کرد؛ توسّل به اولیاى الهى در هنگام دعا نیز از اسباب فیض و وسایل قرب به خداست.

باید توجه داشت تمسک به اولیاى الهى، به معناى اعتقاد به استقلال آنان از خداوند، در تأثیر گذارى و برآمدن حاجات نیست؛ بلکه توسل به اولیاى الهى، همراه با این اعتقاد است که تنها خداست که مستقل و بى نیاز از غیر، در عالم هستى تأثیر مى‏ گذارد. غیر از او، تأثیرگذارى همه اسباب و وسایل، تحت قدرت و اراده و خواست خداوند و متکى به آن خواهد بود.

حکمت های توسل: 1. حکمت اعطاى این نقش به بزرگان دین و اولیاى الهى، نشانه ی مقام والا و جایگاه معنوى آنان است. همه موجودات عالم هستى، آیات و نشانه‏ هاى حضرت حقّ‏ اند. هر موجودى به اندازه ی وسعت وجودى‏ اش، نشانگر اسما و صفات خداوند سبحان است. عالى ‏ترین و تابناک‏ ترین جلوه و ظهور حضرت حق، در آینه ی وجود انسان کامل(پیشوایان معصوم) محقق مى‏ گردد. انسان کامل آینه ی تمام نماى اسما و صفات حضرت حق و جلوه و مظهر جلال و جمال پروردگار است. توسّل به انسان کامل، در حقیقت توجه به جلال و جمال خدا و توسّل به سرچشمه ی فیض اوست. 2. اولیاى الهى انسان‏هایى از جنس خود ما هستند و به طور معمول خیلى راحت‏تر و زودتر مى‏ توان با آنان پیوند و رابطه عاطفى، برقرار کرد. 3. خداوند خواسته است اولیاى خود را در کانون توجه و اقبال مردم قرار دهد. توجه به آنان، به عنوان انسان‏هاى کامل و برقرارى ارتباط عاطفى و معنوى با آنان، تأکید بر حقانیت و اُسوه بودن آنان است و موجب مى‏ شود مردم با مراجعه به آنان و الگوگیرى از آنها، به طریق هدایت و سعادت، دست یابند.

*میزان الحکمه،ج4،ص1662،ح10794 / کنزالعمال،ح2153 / المعجم الاوسط،ج1،ص220

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی